انتخابات تمام شد و اینک باید همه به نتایج گردن نهند.

آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 16
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 164
بازدید سال : 2736
بازدید کلی : 13358

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 164
بازدید کل : 13358
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1395
نظرات

 پس از کش و قوسهای فراوان انتخابات سازمان نظام پرستاری به سرانجامی خیر رسید، و در نهایت در روز 28 مهر ماه 94انتخابات شورای عالی نیز برگزار گردید. در این انتخابات که برای اولین بار با چنان شور و حالی برگزار شد دو طیف کاندید حضور داشتند.

 

1-پرستاران عدالت خواه 2- پرستاران میانه رو که بعد به پرستاران مستقل تغیییر نام دادند.

 

طیف پرستاران عدالت خواه که برخواسته از بستره ی پرستاری بوده و بدنبال حذف غیر قانونی سردمداران بالین کاران و زجر کشیده ها ، در پی اثبات حق طلبی پرستاران در هر صورت و با هر فشاری بودند و مواضعشان نیز با میثاق نامه ی زمان انتخابات هیاتها و نیز آغاز جنبش عدالت خواهی در سیستم درمان کشور همسو و هم راستا بود.

 

اما طیف دوم که از اقلیت برخوردار بود ابتدا با نام میانه روها خود را طرح کرد که با حضور افرادی که در شورای سوم حضور داشتند و اغلب افراد صاحب کرسی در سمتهای مختلف وزارت بهداشت بودند تشکیل شده بود.

 

در این نوشته برای حفظ ایجاد اتحاد و یکپارچگی پرستاری به مسایلی که با اعمال فشار و قدرت و ... گره خورد اشاره ای نمی کنم و در صورت نیاز تحلیل با سند و مدرک خواهم نگاشت ، اما به بررسی اجمالی علل شکست برخی مناطق می پردازم:

 

در تهیه ی لیست هر دو طیف منطقه بندیهاییی انجام شده بود. این منطقه بندی البته مورد نقدی بسیاری از همکاران بود و هست ، به این اسناد که شاید شایسته سالاری با این منطقه بندی عملی نشود، اما ما معتقدیم پرستاری به قدر کافی در تمامی مناطق افراد شایسته دارد  و بر اساس محدودیت انتخاب نفرات تعداد بسیاری از شایسته ها از گود بیرون می مانند.

 

این نقیصه البته با تشکیل شورای مشورتی نظام پرستاری از  بزرگان و اساتید و دلسوختگان این حرفه قابل جبران است که تاکنون مد نظر نبوده و امید است منتخبین جدید برنامه ای برای این مقوله داشته باشند.

 

با نظر به اسامی منتخبین می بینیم که از برخی مناطق مانند اراک و لرستان و سنندج و ... افرادی برای اولین بار به شورای عالی راه یافتند و گستره ی جغرافیایی شورای چهارم بسایر بهتر از قبل است.

 

اما نکته ی قابل ذکر عدم حضور افرادی از استانهای مازندران و گلستان با بیش از ده رایدر مجمع، حضور تنها یک نفر از استانهای خراسان با شانزده رای  و عدم حضور کسی از اصفهان بزرگ . شیراز  مانند دوره ی قبل است.

 

البته این عدم حضور حاصل عدم اتحاد منتخبین حوزه های مربوطه بود  که مسبوق به سابقه است. گرچه احتمال حضور نماینده ی اصفهان بسیار بود ولی با رفتاری ناجوانمردانه و فریبکارانه حذف شد که ذکر شکل حذف کمکی به بهبود اتحاد پرستاران نمی کند و در جای خود ذکر خواهد شد.

 

اما نکته ی اصلی و گویای این انتخابات ایستادن پرستاران مقابل تمام فشارها ز طرف بخشهای مختلف وزارت بهداشت جهت رای دادن به گروهی خاص بود. در اصل نمایندگان شجاع  پرستاران نشان دادند که پرستاری در حال پوست اندازی و گذر از بی تفاوتی و اطاعت محض و ترس ، به استقلال حرفه ای و ظلم ستیزی و حق طلبی است. این پیام روشن می تواند با تغییر نگاه وزارت بهداشت به پرستاری و پرستاران، در بهبود خدمات ارائه شده به مردم تاثیر مستقیم بگذارد.

 

برخی از همکاران به شدت از وجود شکاف و اختلاف بین پرستاران نگرانند در حالیکه این شکاف بین غالب منتخبین و بستره ی پرستاری وجود ندارد و تنها افرادی خاص خود را از بدنه ی پرستاری جدا می دانند.

 

ما بدون توجه به نتیجه ی انتخابات از منتخبین تا جایی که در راستای منافع پرستاری و مطالباتشان باشند، حمایت می کنیم. از ایشان انتظار داریم با برنامه ریزی مدون و علمی پایه های نوین صنفی را بنیاد نهاده و در ایجاد تغییرا تاساسی در این شغل سهیم باشند.

 

ما از منتخبین انتظار داریم که ایشان خودشان را با مطالبات پرستاران و خواسته های لغلب پرستاران هماهنگ کنند نه اینکه انتظار داشته باشند ما با ایشان هماهنگ شویم.

 

ما انتظار ایجاد یک ارتباط قوی بین هیاتها، بین هیاتها و شورای عالی ، بینه بستره ی پرستاری با تمام منتخبین در هر سطح برقرار باشد تا منتخبین از مطالبات و پرستااران از اقدامات انجام شده مطلع باشند/

 

بزرگترین عامل ایجاد سوئ تفاهم سکوت در جایی است که باید خرف زده شود و بالعکس.

 

از تمام افراد و هیاتها نیز انتظار داریم به جای صف کشیدن مقابل منتخبین جهت انتقام گرفتن، در کنار ایشان به ائتلای پرستاری کمک کنند.

 

انتخابات تمام شد و اینک باید همه به نتایج گردن نهند..

 

 

http://Parastaraneiran.com/Notification/264

محمود عمیدی

 



تعداد بازدید از این مطلب: 189
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود